Kovo
13

Tempora mutantur: Lietuvos kamerinis orkestras ir Tadas Motiečius (akordeonas, Lietuva)

Atlikėjai: Lietuvos kamerinis orkestras (meno vadovas ir dirigentas Sergej Krylov). Solistas TADAS MOTIEČIUS (akordeonas) Koncerto data: 2021-03-13 16:00
Bilietų kainos rezervacijai: Mėlynas sektorius - 20€, Geltonas sektorius - 30€, Raudonas sektorius - 40€

30% NUOLAIDA BILIETAMS taikoma senjorams, moksleiviams ir studentams.
Dėl bilietų su nuolaida teirautis: El. p. info@paliesiausdvaras.lt arba tel. +370 626 82 760.

Papildomas paslaugas rezervuokite:
El. p. info@paliesiausdvaras.lt arba tel. +370 626 82 760.
Vakarienė ir ...:

Šio koncerto pasiūlymai

Kelionė autobusu

Kelionė autobusu

Galite rinktis kelionę į koncertą mūsų transportu! Plačiau

Pageidaujantys atvykti iš Vilniaus į Paliesiaus dvare vyksiantį koncertą ir grįžti atgal registruojasi el.p. koncertai@paliesiausdvaras.lt. Kelionės į koncertą ir namo kaina asmeniui – 14 Eur.

Parduotuvėlė

Parduotuvėlė

Prieš koncertą kviečiame aplankyti ypatingų prekių Paliesiaus dvaro parduotuvėlę.

Ekskursija

Ekskursija

Likus 45 min. iki koncerto, klausytojams rengiame nemokamą ekskursiją po dvarą.

Kepyklėlė

Kepyklėlė

Užsakykite lauktuvėms kepinius iš anksto. Užsakymui taikome 10% nuolaidą.

Vaikų darželis

Vaikų darželis

Visų koncertų metu veikia nemokamas vaikų darželis.

2021-03-13 16:00

Su Lietuvos kameriniu orkestru pasirodo jaunasis akordeonininkas Tadas Motiečius. Baigęs studijas Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje ir Karališkojoje Danijos muzikos akademijoje, šiuo metu atlikėjas aktyviai koncertuoja, taip pat savo žiniomis dalijasi dėstydamas akordeono meną. Būdamas dešimties pradėjęs groti akordeonu, šiandien T. Motiečius yra daugelio svarbių tarptautinių konkursų Čekijoje, Latvijoje, Italijoje, Estijoje, Lenkijoje, Baltarusijoje, Kinijoje laureatas ir diplomantas. „Šiuo instrumentu galima groti ir labai rimtus, akademinius kūrinius. Akordeono repertuaras yra kraštutinis – arba linksmos vestuvinės melodijos, arba labai modernūs kūriniai. Aš renkuosi antrąjį kelią“, – sako T. Motiečius. Tačiau nereikia manyti, kad akademinė, moderni muzika gali būti tik rimta.

Šio vakaro programoje – nuotaikingos Richardo Galliano, Andreos di Giacomo kompozicijos, Arvydo Malcio Koncerto akordeonui ir styginių orkestrui III dalis ir Josepho Haydno Simfonija Nr. 64 A-dur.

Profesoriaus Sauliaus Sondeckio (1960–2004 m. meno vadovas ir dirigentas) įkurtas Lietuvos kamerinis orkestras (LKO) yra vienas iškiliausių ir labiausiai pasaulyje įvertintų Lietuvos kolektyvų. 1960 m. balandžio 23-iąją į pirmą repeticiją susirinkęs ir tų pačių metų spalio 30-ąją į savo pirmąjį koncertą pakvietęs LKO netruko pelnyti publikos bei kritikų pripažinimą ne vien gimtojoje Lietuvoje, bet ir toli už jos ribų.

Subūręs orkestrą ir formuodamas jauno kolektyvo griežimo manierą bei repertuarą, prof. S. Sondeckis ėmė ieškoti naujų nišų jo veiklai. Ilgainiui šie kūrybiniai ieškojimai virto gyvybingomis Lietuvos kultūrinio gyvenimo tradicijomis. Ypač išpopuliarėjo 1966 m. gruodžio 31 d. pradėti rengti naujamečiai koncertai Vilniaus arkikatedroje (tuomet Paveikslų galerija). Iki šiol Šv. Jonų bažnyčioje, palydint senuosius metus, skamba Josepho Haydno „Atsisveikinimo“ simfonija: jau daugiau kaip 50 metų Lietuvos kamerinio orkestro muzikantai groja legendinį kūrinį viena po kitos gęstant žvakėms.

1967 m. orkestras pirmasis pradėjo rengti koncertų ciklus neseniai atstatytoje Trakų salos pilyje (šią tradiciją nuo 2009 m. tęsia Nacionalinės filharmonijos kamerinių koncertų ciklas „Muzika Trakų pilyje“), o nuo 1971 m. Palangos gintaro muziejaus terasoje skambančios „Nakties serenados“ tapo išskirtine LKO tradicija ir traukos centru tūkstančiams poilsiautojų, vasaros vakarais plūstančių į Palangos botanikos sodą pasigėrėti klasikine muzika atvirame ore.

LKO pirmajam iš Lietuvos orkestrų pavyko išvykti gastrolių už Sovietų Sąjungos ribų: 1966 m. surengti koncertai tuometinėje Vokietijos Demokratinėje Respublikoje. Jau tuomet jauną ir energingą kolektyvą pastebėjo muzikos įrašų leidėjai bei festivalių rengėjai. Tačiau intensyvesnė koncertinė veikla tarptautinėje arenoje prasidėjo po dešimties metų, kai kritika labai palankiai atsiliepė apie LKO pasirodymą 1976 m. Echternacho festivalyje Liuksemburge. Iš šios garbingos scenos kolektyvui atsivėrė garsiausių salių durys.

Šiandien jo gastrolių maršrutai yra išraižę beveik visas Europos šalis, pasiekę Šiaurės ir Pietų Ameriką, Kubą, Egiptą, Pietų Afrikos Respubliką, Jungtinius Arabų Emyratus, Australiją, Kiniją, Japoniją, Kosta Riką. Echternacho festivalyje LKO buvo apdovanotas „Didžiojo liūto“ medaliu. Orkestrui daugybę kartų plojo Berlyno filharmonijos, Vienos „Musikverein“, Londono „Royal Festival Hall“, Romos „Santa Cecilia“, Amsterdamo „Concertgebouw“, Paryžiaus „Salle Pleyel“ ir „Gaveau“, Leipcigo „Gewandhaus“ ir dar daugelio įspūdingiausių Europos koncertų salių klausytojai.

Iš gausybės batutos meistrų, dirigavusių LKO koncertams, išsiskiria didysis humanistas lordas Yehudi Menuhinas. Nuo pirmųjų Händelio „Mesijo“ repeticijų Ispanijoje 1992 m. iki pat mirties 1999-aisiais jis kasmet dirigavo LKO įvairiose šalyse. Su maestro surengta beveik 60 koncertų, įrašytos trys kompaktinės plokštelės – G. F. Händelio „Mesijas“, J. Haydno „Pasaulio sukūrimas“ ir F. Schuberto Mišios Nr. 4 ir Nr. 5 („Apex“).

Orkestras ne sykį bendradarbiavo su tokiomis muzikos garsenybėmis kaip smuikininkai Gidonas Kremeris, Tatjana Grindenko, Igoris Oistrachas, Sergejus Stadleris, Gilas Shahamas, Danielis Hope’as, Julianas Rachlinas, Vadimas Repinas, Janine Jansen; violončelininkai Mstislavas Rostropovičius, Natalija Gutman, Natalija Šachovskaja, David Geringas, Miša Maiskis, Aleksandras Kniazevas, Danjulo Ishizaka, Denisas Šapovalovas; altininkai Jurijus Bašmetas ir Maksimas Rysanovas; pianistai Mūza Rubackytė, Andrius Žlabys, Jevgenijus Kissinas, Aleksejus Liubimovas, Dmitrijus Baškirovas, Vladimiras Krainevas, Barry’s Douglasas, Denisas Macujevas, Aleksejus Volodinas; trimitininkai Timofejus Dokšiceris, Guy Touvronas, Sergejus Nakariakovas; fleitistai Jeanas Pierre’as Rampalis, Denisas Bouriakovas, obojininkas Aleksejus Ogrinčiukas, kompozitorius ir pianistas Ezio Bosso ir daugelis kitų. Kolektyvas bendradarbiauja su dirigentais Modestu Pitrėnu, Robertu Šerveniku, Modestu Barkausku, Adrija Čepaite, Vilmantu Kaliūnu, Nicholasu Miltonu, Georgu Marku, Ronaldu Zollmanu, Pietro Borgonovo ir kitais.

Su garsiais solistais, dirigentais ir chorais orkestras bendradarbiauja ne tik per nesuskaičiuojamus koncertus, bet ir daugybę kartų įrašų studijoje. Jis įrašė daugiau kaip 100 įvairiausio repertuaro vinilinių ir kompaktinių plokštelių, daugiausia dėmesio skirdamas Bacho ir Mozarto kūriniams. Pastarojo kompozitoriaus muzika užima ypatingą vietą LKO repertuare: įrašytos jo simfonijos ir opera „Don Žuanas“ („Melodija“), griežti visi instrumentiniai koncertai. Publikos pripažinimo ir puikaus kritikų įvertinimo sulaukė teatralizuotas operos „Visos jos tokios“ pastatymas 1998 m. Vilniaus festivalyje, Nacionalinės filharmonijos salėje. Iš milžiniško Bacho kūrybinio palikimo orkestro repertuare įsitvirtino instrumentiniai koncertai, siuitos, pasijos ir daugybė kantatų; „Didžiosios mišios“ skambėjo Lietuvos, Prancūzijos, Ispanijos, Italijos, Rusijos ir daugelio kitų Europos šalių miestuose. Frankfurto „Senojoje operoje“ buvo atliktas „Fugos menas“. Įsimintini 2000, 2001 m. LKO koncertiniai turai Vokietijoje su garsiuoju britų aktoriumi Peteriu Ustinovu: buvo atliekami fragmentai iš Beethoveno muzikos baletui „Prometėjo kūriniai“ aktoriui rečituojant tekstus. Su juo ir dirigentu Karlu Antonu Rickenbacheriu įrašyta kompaktinė plokštelė „L. van Beethoveno „Prometėjo kūriniai“ tapo vienu korporacijos BMG bestselerių. Po orkestro turo Japonijoje su garsiuoju trimitininku Sergejumi Nakariakovu išleistas Hummelio, Mozarto, Weberio ir Saint-Saënso koncertų transkripcijų trimitui solo ir kameriniam orkestrui albumas „Praeities atgarsiai“ („Teldec Classics“, 2002) įvertintas „Classic CD“ 5 žvaigždutėmis. 2016 m. garsiausia pasaulyje klasikinės muzikos leidėja „Deutsche Grammophon“ išleido pirmąją lietuvių kolektyvo kompaktinę plokštelę, kurioje įrašyti LKO ir Sergejaus Krylovo atliekami Antonio Vivaldi „Metų laikai“, taip pat Koncertai Nr. 8 ir Nr. 9 smuikui ir styginiams. Su šia kompaktine plokštele LKO tapo pirmuoju Lietuvos kolektyvu, patekusiu į pasaulinį klasikinės muzikos elitą.

LKO koncertų programose bei įrašų leidiniuose šalia baroko ir klasicizmo šedevrų svarbią vietą užima šiuolaikinės muzikos interpretacijos. Orkestras dėmesingas lietuvių kompozitorių kūrybai, dažnai atlieka Mikalojaus Konstantino Čiurlionio, Eduardo Balsio, Juliaus Juzeliūno, Osvaldo Balakausko, Teisučio Makačino, Jono Tamulionio, Algirdo Martinaičio, Mindaugo Urbaičio, Arvydo Malcio, Vidmanto Bartulio, Ramintos Šerkšnytės, Justės Janulytės, Loretos Narvilaitės kūrinius.