Rugpjūčio
1

Simona Venslovaitė (smuikas, Vokietija / Lietuva) / Veronika Kopjova (fortepijonas, Austrija / Lietuva): XX a. lietuvių kompozitorių sonatos smuikui ir fortepijonui

Atlikėjai: Simona Venslovaitė (smuikas), Veronika Kopjova (fortepijonas) Koncerto data: 2021-08-01 14:00
Kaina: NEMOKAMAS

NEMOKAMAS vietų skaičius ribotas! Registracija: info@paliesiausdvaras.lt

Rezervuokite nakvynę prieš arba po koncerto. Paspauskite mygtuką DOMINA ir atlikus užsakymą su Jumis susisieks dvaro administratorė.

DOMINA NAKVYNĖ

Vakarienė ir ...: PERŽIŪRĖTI

Vakarienę būtina užsisakyti iš anksto, likus ne mažiau 24 val. iki koncerto.

Papildomas paslaugas rezervuokite:
El. p. info@paliesiausdvaras.lt arba tel. +370 626 82 760.

Šio koncerto pasiūlymai

Kelionė autobusu

Kelionė autobusu

Galite rinktis kelionę į koncertą mūsų transportu! Plačiau

Pageidaujantys atvykti iš Vilniaus į Paliesiaus dvare vyksiantį koncertą ir grįžti atgal registruojasi el.p. koncertai@paliesiausdvaras.lt. Kelionės į koncertą ir namo kaina asmeniui – 14 Eur.

Parduotuvėlė

Parduotuvėlė

Prieš koncertą kviečiame aplankyti ypatingų prekių Paliesiaus dvaro parduotuvėlę.

Kepyklėlė

Kepyklėlė

Užsakykite lauktuvėms kepinius iš anksto. Užsakymui taikome 10% nuolaidą.

Vaikų darželis

Vaikų darželis

Visų koncertų metu veikia nemokamas vaikų darželis.

Parduotuvėlė

Parduotuvėlė

Prieš koncertą kviečiame aplankyti ypatingų prekių Paliesiaus dvaro parduotuvėlę.

2021-08-01 14:00 - 15:00

Lietuvos muzikos ir teatro akademija ir Paliesiaus dvaras pristato pirmąjį koncertą, kuriame žymiausių XX amžiaus lietuvių kompozitorių sonatas smuikui ir fortepijonui atliks Lietuvoje ir užsienyje nuolat koncertuojančios solistės, kamerinių ansamblių narės – Simona Venslovaitė ir Veronika Kopjova.

Vienos šiuolaikinės muzikos ansamblio ensemble XX. Jahrhundert (meno vadovas Peter Burwik) narė, pirmųjų smuikų grupėje Miuncheno kameriniame orkestre (meno vadovas Clemens Schuldt) griežianti Simona Venslovaitė ir Vienos muzikos ir vaizduojamųjų menų universiteto lektorė, šiuolaikinės muzikos ansamblio Platypus narė Veronika Kopjovadviejų koncertų metu atliks Juozo Gruodžio, Kazimiero Viktoro Banaičio, Stasio Vainiūno, Juliaus Juzeliūno, Justino Bašinsko ir Povilo Dikčiaus sonatas smuikui ir fortepijonui.

Koncertą kamerinei muzikai ypač palankia akustika ir puikiais koncertiniais fortepijonais garsėjančioje Paliesiaus dvaro salėje pradės florentietišku XVIII a. vidurio Giovanni Battista Gabrielli smuiku ir Steinway & Sons koncertiniu fortepijonu atliekama „lietuvišku impresionistu“ vadinamo Kazimiero Viktoro Banaičio Sonata smuikui ir fortepijonui d-moll, parašyta 1935 m., kurią persmelkia autoriaus pastanga remtis, jo paties žodžiais tariant, „savos tautos dvasia, o priemonėse neatsilikti nuo šalių su aukštesne muzikos kultūra”. Po šio ciklo seks 1972 m. sukurta Juliaus Juzeliūno Sonata smuikui ir fortepijonui, tautinio savitumo, folkloro struktūrinius elementus integruojanti į originalią kūrinio muzikos kalbą. Antrąją koncerto dalį pradės J. Juzeliūno kompozicijos klasę baigusio Justino Bašinsko, modernaus romantiko, siekusio folkloro ir XX a. komponavimo technikų sintezės, 1977 m. parašyta kompaktiškos struktūros Sonata smuikui ir fortepijonui (Balio Dvariono atminimui). Koncertą vainikuos lietuvių nacionalinės kompozitorių mokyklos įkūrėjo Juozo Gruodžio Sonata smuikui ir fortepijonui d-moll, sukurta 1922 m., dar studijuojant Leipcigo konservatorijoje. Vėliau, grįžęs į Lietuvą jis suformuluos garsiąją tezę: „Naudodamasis moderniomis priemonėmis stengiuosi būti lietuvių tautinis kompozitorius“. Gruodžio vartotos „modernios priemonės“ iš esmės dar rėmėsi neoromantinio stiliaus arsenalu; tačiau jo iškeltas tautinio modernizmo principas tapo visos lietuvių kompozitorių mokyklos pagrindu.

Pažintį su praeito šimtmečio lietuvių kamerine muzika smuikui ir fortepijonui tęs antrasis koncertas Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Didžiojoje salėje rugpjūčio 7 dieną.

Šie koncertai kartu su juose skambėsiančių sonatų smuikui ir fortepijonui įrašais, atliekamais ne kartą Grammy apdovanojimams nominuotų garso režisierių Viliaus Kero ir Aleksandros Kerienės – Lietuvos muzikos ir teatro akademijos vykdomo projekto J. Gruodis, K. V. Banaitis, S. Vainiūnas, P. Dikčius, J. Juzeliūnas, J. Bašinskas: svarbiausios XX amžiaus lietuvių kompozitorių sonatos smuikui ir fortepijonui, skatinančio reikšmingiausio XX amžiaus lietuvių kamerinės muzikos repertuaro studijas, atlikimą ir sklaidą Lietuvoje ir pasaulyje, stiprinant tyrimais paremto atlikimo tradiciją, dalis.

Koncertas organizuojamas bendradarbiaujant su Lietuvos kultūros taryba ir LMTA

Programa:

Kazimieras Viktoras Banaitis (1896-1963)
Sonata smuikui ir fortepijonui d-moll (1935, 22’)

I. Andante elegiaco. Allegro con brio
II. Epilogue – Andante Mosso

Julius Juzeliūnas (1916-2001)
Sonata smuikui ir fortepijonui (1972, 16’)

I. Legende
II. Improvisation
III. Finale

Pertrauka

Justinas Bašinskas (1923-2003)
Sonata smuikui ir fortepijonui [B. Dvariono atminimui] (1977, 8’)

Espressivo. Dolce

Juozas Gruodis (1884-1948)
Sonata smuikui ir fortepijonui d-moll (1922, 23’)

I. Allegro ma non troppo
II. Adagio quasi Andante
III. Scherzo. Allegro scherzando
IV. Finale. Allegro moderato


Simona Venslovaitė
griežti smuiku pradėjo būdama penkerių Pasvalio muzikos mokykloje. Po pirmųjų laimėjimų B. Dvariono respublikiniame konkurse smuikininkė buvo pakviesta muzikos mokslus tęsti Nacionalinėje M. K. Čiurlionio menų mokykloje, prof. Undinės Jagėlaitės klasėje. Vėliau, Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, prof. Undinės Jagėlaitės klasėje, Simona baigė magistro studijas, o kamerinės muzikos atlikimo paslapčių sėmėsi Vienos muzikos ir vaizduojamųjų menų universitete, prof.
Johannes Meissl klasėje.

Atlikėja dalyvavo įvairiuose tarptautinuose meistriškumo kursuose – Internationale Sommerakademie der MDW, Internationale Sommerakademie Mozarteum Austrijoje, Académie musicale de Villecroze Pranzūzijoje – bei tobulinosi profesorių Shmuel Ashkenasi, Ferenc Rados, Miguel da Silva, Hatto Beyerle, Peter Schuhmayer, Alexander Fischer, Johannes Meissl, Avedis Kouyoumdjian, Evgenia Epshtein, Pavel Berman, Per Lundberg, András Keller, Petr Prause, Ida Bieler vedamose meistriškumo pamokose.

S. Venslovaitė pelnė apdovanojimus respublikiniuose B. Dvariono, R. Katiliaus, V. Radovičiaus ir tarptautiniuose G. Enescu (Rumunija), A. Dombrovski (Latvija), S. Vainiūno (Lietuva), A. K. Glazunov (Prancūzija) konkursuose.

Smuikininkė dažnai koncertuoja Lietuvoje ir įvairiose užsienio šalyse – kaip solistė ir kamerinių ansamblių narė S. Venslovaitė grojo Latvijoje, Austrijoje, Vokietijoje, Portugalijoje, Šveicarijoje, Prancūzijoje, Kinijoje, griežė solo su Lietuvos valstybiniu simfoniniu orkestru, Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro simfoniniu orkestru, Vilniaus Šv. Kristoforo kameriniu orkestru, Latvijos valstybiniu kameriniu orkestru Sinfonietta Rīga, Vienos kameriniu orkestru, Miuncheno kameriniu orkestru.

S. Venslovaitė pirmąją orkestrinio muzikavimo patirtį įgijo būdama vos septyniolikos Vilniaus Šv. Kristoforo kamerinio orkestro pirmųjų smuikų grupėje. Nuo 2010 m. smuikininkė penketą metų griežė pagrindinėje Gidon Kremer vadovaujamo kamerinio orkestro Kremerata Baltica sudėtyje, o 2016 m. prisijungė prie pirmųjų smuikų grupės Leipcigo Gewandhausorchester, tuomet vadovaujamame Riccardo Chailly, vėliau – Andris Nelsons.

Nuo 2018 m. Simona Venslovaitė griežia Clemens Schuldt vadovaujamo Miuncheno kamerininio orkestro pirmųjų smuikų grupėje ir jau septynetą metų yra Vienos šiuolaikinės muzikos ansamblio ensemble XX. jahrhundert​, vadovaujamo Peter Burwik, narė.


Kaune gimusi, šiuo metu Vienoje gyvenanti pianistė Veronika Kopjova intensyviai koncertuoja visoje Europoje, Kinijoje, Piet
ų Korėjoje, Čilėje. Ji skambino tokiose prestižinėse salėse kaip Koninklijk ConcertgebouwAmsterdame, NDR Radiophilharmonie Hanoveryje, Musikverein Vienoje ir Grace, Konzerthaus Vienoje, Auditorio Ciudad de León, Slovakijos filharmonijoje Bratislavoje, Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje, Kauno valstybinėje filharmonijoje.

Koncertus fortepijonui pianistė atliko su Lietuvos nacionaliniu simfoniniu, Castilla y León simfoniniu,Nordwestdeutsche Philharmonie simfoniniu, Vilniaus Šv. Kristoforo kameriniu orkestrais diriguojant Juozui Domarkui, Modestui Pitrėnui, Giedrei Šlekytei, Alejandro Posada, Frank Beermann, Christopher Fifield ir kitiems. Veronikos įrašus transliuoja Austrijos ORF, Olandijos NPO, Vokietijos NDR Kultur, Lietuvos LRT.

Sėkmė Veroniką lydėjo tarptautiniuose pianistų konkursuose Lietuvoje, Vokietijoje, Ispanijoje, Prancūzijoje, o kūrybinius siekius įgyvendinti padėjo Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, Sauliaus Karoso labdaros ir paramos fondas. Jai buvo suteikta Yamaha muzikos fondo Europoje premija, Yehudi Menuhin Live Music NowHannover ir Dr. Martha Sobotka – Charlotte Janeczek fondų stipendijos.

Nuo 2014 metų pianistė yra Vienos muzikos ir vaizduojamųjų menų universiteto lektorė, nuo 2019 – šiuolaikinės muzikos ansamblio Platypus narė. Platus atlikėjos solo ir kamerinės muzikos repertuaras – nuo baroko iki šių dienų kompozicijų. Ji ne kartą atliko pasaulines šiuolaikinių kompozitorių kūrinių premjeras.

Veronika baigė Kauno J. Naujalio muzikos gimnaziją, atlikėjo ir pedagogo magistro laipsnius įgijo Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, prof. Zbignevo Ibelgaupto klasėje. Vėliau studijavo Hanoverio aukštosios muzikos, teatro ir medijų mokyklos prestižinėje fortepijono Soloklasse/Konzertexamen pakopoje bei tobulinosi kamerinės muzikos srityje Vienos muzikos ir vaizduojamųjų menų universitete.

Ypatingai svarbiais muzikiniais postūmiais pianistės kūrybai tapo susitikimai su tokiais menininkais kaip Steven Isserlis, Avedis Kouyoumdjian, Johannes Meissl, Hatto Beyerle, Liana Issakadze, Elisabeth Leonskaja, Andrea Bonatta, Mūza Rubackyte ir kitais.


Simonos Venslovaitės
ir Veronikos Kopjovos kūrybinė draugystė užsimezgė 2014 metais Vienoje, kamerinės muzikos studijų Vienos muzikos ir vaizduojamųjų menų universitete metu. Čia sėkmingai pradėjęs savo koncertinę veiklą, 2014 metų pabaigoje duetas Lietuvoje pristatė pirmąją austrišką programą, o po metų didelio pasisekimo sulaukė koncerto „Ruduo Paryžiuje” metu kartu su Giedrės Šlekytės diriguojamu Šv. Kristoforo kameriniu orkestru (meno vadovas ir dirigentas prof. Donatas Katkus) Simonos Venslovaitės ir Veronikos Kopjovos atliktas Ernest Chausson Koncertas smuikui, fortepijonui ir styginių kvartetui D-dur, op. 21.

Jau ketvertą metų duetas aktyviai rūpinasi lietuvių kompozitorių muzikos sklaida. Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmečiui paminėti Simona Venslovaitė ir Veronika Kopjova kartu su birbynininku Irmantu Andriūnu Austrijoje ir Vokietijoje pristatė koncertų ciklą „Lietuviškos idilijos” ir buvo pakviesti dalyvauti Vienos šiuolaikinės muzikos ansamblio ensemble XX. Jahrhundert organizuojamame lietuviškos šiuolaikinės muzikos koncerte Vienoje. Čia trio atliko Justės Janulytės būtent šiam sąstatui aranžuotą Let’s talk about shadows – vieną iš nedaugelio autorės kompozicijų, parašytą skirtingų tembrų ansambliui, traktuojamam kaip utopinis solinis instrumentas.

Šiuo metu siekį skleisti pasaulyje lietuvių kompozitorių kamerinę muziką duetas įgyvendina dalyvaudamas Lietuvos muzikos ir teatro akademijos vykdomame ir Lietuvos kultūros tarybos finansuojamame projekte J. Gruodis, K. V. Banaitis, S. Vainiūnas, P. Dikčius, J. Juzeliūnas, J. Bašinskas: svarbiausios XX amžiaus lietuvių kompozitorių sonatos smuikui ir fortepijonui – kartu su neginčijamais šio repertuaro žinovais dalyvaudamos apvalaus stalo diskusijoje, įrašydamos sonatas, atlikdamos kūrinius koncertuose.

 

0
    0
    Krepšelis
    Krepšelis tuščiasGryžti į parduotuvę