
28
16:00
Canto Ostinato | Simeon ten Holt: Judith Wegmann & Simon Bucher (fortepijonų duetas, Šveicarija)
Atlikėjai: Judith Wegmann (fortepijonas, Šveicarija), Simon Bucher (fortepijonas, Šveicarija) | Koncerto data: 2023-10-28 16:00 |
Bilietų kainos rezervacijai: Mėlynas sektorius - 20€, Geltonas sektorius - 30€, Raudonas sektorius - 40€ | |
Rezervuokite nakvynę prieš arba po koncerto. Paspauskite mygtuką DOMINA ir atlikus užsakymą su Jumis susisieks dvaro administratorė. |
Vakarienė ir ...:
PERŽIŪRĖTI Vakarienę būtina užsisakyti iš anksto, likus ne mažiau 24 val. iki koncerto. |
Papildomas paslaugas rezervuokite: El. p. info@paliesiausdvaras.lt arba tel. +370 626 82 760. |
|
Šio koncerto pasiūlymai | |
Spalio 28 d. Paliesiaus dvare suskambs muzika, artima visiems šiuolaikinės klasikos, subtilumo ir improvizacijų gerbėjams. Nuostabių Šveicarijos pianistų Judith Wegmann ir Simono Bucherio duetas atliks Nyderlandų kompozitoriaus Simeono ten Holto darbą „Canto Ostinato“, vieną svarbiausių minimalistinės muzikos kūrinių fortepijonui.
Iš tikrųjų nėra žodžių apibūdinti šiai muzikai. Jos negali klausytis kaip bet kokios kitos. Tai nesulyginama patirtis: tu tiesiog plauki kartu su „Canto Ostinato“ garsais, viskas aplink tave, atrodo, ištirpsta, išnyksta. Patenki tarsi į transo būseną, kurioje visi pojūčiai sustiprėja: viltis, liūdesys, laimė ir baimė.
„Canto Ostinato“ alsuoja gyvybingumu ir energija. Tai meditacinė ir kartu labai jaudinanti patirtis. Tai kūrinys, atveriantis didžiules vidines erdves, primenantis jūros ritmą, bangas, dūžtančias į krantą darkart ir darkart. Tai minimalizmo šedevras, nuostabus darbas – kuo ilgiau jo klausai, tuo jis gražesnis.
Nyderlandų kompozitoriaus Simeono ten Holto kūrinys „Canto Ostinato“, kurio premjera įvyko 1979 m., yra vienas svarbiausių minimalistinės muzikos kūrinių fortepijonui. Kūrinys susideda iš dalių, kurias pianistai gali kartoti ad libitum – šitaip kompozitorius atlikėjams suteikė daug laisvės. Išryškėja atlikėjų sąveika ir muzikos skaidrumas, todėl atliekamas kūrinys tampa organišku, plaukiančiu. Tačiau dėl to pasirodymams reikia labai intensyvaus pianistų bendradarbiavimo ir kūrinio atlikimas gali trukti nuo pusantros iki kelių valandų. Kiekvienas pasirodymas yra unikalus ir nesulyginamas.
Simeono ten Holto kompozicijos – tai ne tik atskiri kūriniai, bet veikiau begalės kompozicijų, glūdinčių viename rašytiniame kode, rinkinys. Apibrėžiama sprendimų erdvė, tarsi aibė holografiniame vaizde paslėptų paveiksliukų – tokioje erdvėje laikui bėgant reali forma ir pavidalas pasiekia visą savo mastą ir gylį.
Nors minimalistinei muzikai iš esmės būdingas modernistinis, konstruktyvus stilius, Simeono ten Holto muzika yra greičiau postmodernistinė, organiška. Dėl šios savybės jo muzika ir tapo tokia sėkminga: ji užmezga ryšį su klausytojų emocijomis ir kviečia juos į kelionę po muzikinę erdvę, kiekvienąkart unikalią. Ši muzika drąsi, bet nėra nesaugi, ji sudėtinga, bet ne pribloškianti, neištirta, bet ne atsitiktinė.
Šveicarijos pianistė Judith Wegmann, šiuo metu gyvenanti Bylio mieste, gimė Cugo kantone, fortepijonu groti pradėjo šešerių metų. Būdama 16-os ji pradėjo studijuoti Liucernos džiazo mokykloje, O. Truano ir R. Domeniconi klasėse, taip pat E. Brockhauso klasėje Šveicarijos džiazo mokykloje Berne. Per šešerius intensyvių studijų metus pianistė labai susidomėjo džiazu ir laisvąja improvizacija muzikoje.
Ji įgijo klasikinės muzikos bakalauro ir magistro laipsnį Liucernoje ir Nešatelyje, kur studijavo E. Sermano ir S. Deferne klasėse. Vėliau ji tęsė klasikinės muzikos studijas Šveicarijoje, Prancūzijoje ir Austrijoje su tokiais profesoriais kaip S. Risler, K-A- Kolly ir T. Schabenberger. 2014 m. ji įgijo dar vieną magistro laipsnį Bazelio muzikos akademijoje, kur studijavo pas profesorius F. Frithą ir A. Zimmerliną. Per šį laiką ji ne tik tobulino laisvosios improvizacijos įgūdžius, bet ir pasinėrė į naująją muziką, gilino žinias bendraudama ir bendradarbiaudama su daug žymių profesorių.
Kaip klasikinė pianistė ir instrumentalistė, ji nuolat koncertuoja grodama daug skirtingų stilių. Kadangi atlikėja geba pereiti nuo vieno žanro prie kito, jos projektai yra labai įvairūs ir pasižymi klasikinės muzikos, naujosios muzikos ir laisvosios improvizacijos variacijomis. Kiekvienais metais atlikėja prižiūri naujų koncertinių programų koncepciją, kūrimą ir orkestravimą. Šie projektai vykdomi visoje Šveicarijoje ir užsienyje. Tarp tokių projektų: bendradarbiavimas su Alexandre Caldara, projektas „Bach, Schumann et l’ombre de Nico“ (liet. „Bachas, Schumannas ir Nico šešėlis“) arba pasirodymų su Claudia Bucher serija. 2013 m. ji du mėnesius bendradarbiavo su meno galerija „Kunsthalle Basel“ ruošiantis afroamerikiečio kompozitoriaus Juliuso Eastmano kūrinio „Songs for a Mad King“ premjerai Šveicarijoje. Tais pačiais metais ji bendradarbiavo su sopranu Daniela Braun interaktyvios operos projekte Biel-Solothurn teatro „Jungen Bühne“ (Jaunimo scenoje).
2011 ir 2015 m. pianistė gavo rėmėjų prizus iš Cugo kantono už savo „freies künstlerisches“ (laisvojo meno) darbus. Ji įkūrė „New4Art“ ansamblį, kuris 2014 ir 2015 m. vykdė muzikinius turus ir iš Bylio miesto gavo stipendiją. 2015 ir 2016 m. ji taip pat iš Bylio miesto gavo stipendijų už savo pačios muzikos kūrinius.
Pastaruosius kelerius metus J. Wegmann labiausiai domino laiko tema. Ji siekia atsakyti į visus muzikinius klausimus šia tema, o vėliau kurti įvairius projektus remdamasi rezultatais. Ji taip pat nagrinėjo įvairius vėlyvuosius M. Feldmano muzikos kūrinius ir pastaruoju metu dažnai juos atliko. 2019 m. pabaigoje ji įrašė M. Feldmano kūrinį fortepijonui „Triadic Memories“, kuris buvo išleistas 2020 m.
„Jau ne vienerius metus tyrinėju laiko temą meniniame lygmenyje. Esu atlikusi ilgų pasirodymų, kad sužinočiau, kaip jie veikia mane, mano kūną ir erdvę, kurioje groju,“ – sakė ji. Iš šių eksperimentų gimė ne vienas tarptautiniu mastu pripažintas projektas, pavyzdžiui, solo albumas „Le souffle de temps“ (liet. „Laiko iškvėpimas“), kuris buvo išleistas 2017 m. su „Hat Hut“ įrašų leidykla. Išgirdęs šį įrašą, Škotijos džiazo kritikas Brianas Mortonas rašė: „Skirkite laiko šiai muzikai klausyti, kaip ir muzikantė skyrė laiko jai pasiruošti. Neįkiškite į krūvą kitų kompaktinių diskų, laukiančių savo eilės. Nepagirkite jos vos baigę klausyt ir neieškokite iškart kito kūrinio. Sugrokite darkart. Grosite šią muziką metų metus.“
J. Wegmann teigė, kad albume „esmė yra laiko patyrimas, laikinumas, praeinamumas ir atsiradimas – tai vis laiko aspektai – ir jie, žinoma, yra susiję su individų gyvenimo istorija.“ (2019 m. interviu). 2019 m. albumo „Le souffle du temps II – Réflexion“ kūrimas ir leidimas tapo kitu jos solo projektu. Projekto metu ji bendradarbiavo su septyniais Šveicarijos kompozitoriais, vyko į muzikinius turus visoje Europoje ir išleido savo antrąjį solo įrašą (išleistas „Hat Hut“ įrašų leidyklos 2020 m.)
Nuo 2015 m. ji yra „WIM Bern“, Laisvosios improvizacinės muzikos dirbtuvių Berne, valdybos narė, o nuo 2020 m. tapo „WIM Bern“ pirmininke. 2021 m. žiuri pianistei skyrė prestižinį „Zuger Werkjahr“ prizą.
Šveicarijos pianistas Simonas Bucheris yra geidžiamas solistas, improvizatorius, kamerinis muzikantas ir akompanuotojas. Jis yra koncertavęs Pompidou centre, „Tonhalle“ salėje Ciuriche, „Stadtheater“ teatre Berne, „MoMA“ muziejuje Niujorke ir tokiuose muzikos festivaliuose kaip Rūro fortepijono festivalis, Karintijos vasaros festivalis, Murteno klasikos vasaros festivalis ir GAIA muzikos festivalis. Jo grojimas fortepijonu giriamas ir žiniasklaidos, ir publikos. „Simonas Bucheris yra impresionistinės atmosferos sukūrimo meistras,“ – buvo teigiama dienraštyje NZZ. O žurnale „Gramophone“ rašyta, kad „pianisto Simono Bucherio veržlumas, jo, kaip akompanuotojo, jautrumas ir įstabus „Prélude religieux“ atlikimas yra neatsiejama pasirodymo sėkmės dalis“.
Po studijų Berno menų universitete (HBB) F. Radermacherio ir T. Herbuto klasėse, jis užbaigė mokslus magistro studijomis su R. Lipschita ir I. Gage’u. Kaip „Das Lied – Liedreaitale Bern“ meno vadovas, jis karštai pasisako už dainos meną. Tarp jo dainų partnerių: Robin Adams, Maya Boog, Marie-Claude Chappuis, Rachel Harnisch ir Dominik Wörner.
Kaip solistas jis dirba su tokiais dirigentais kaip Daniel Blajner, Tony Baljuste ir Michael Sanderling. Pianisto gyvas susidomėjimas skirtingais muzikos stiliais atsispindi jo įvairiuose kamerinės muzikos ansambliuose, improvizuotuose rečitaliuose, bendradarbiavime su šokėjais ir didžėjais. Daug jo koncertų buvo transliuojami per radiją (SWR, ORF, Space 2, DRS 2) ir keli kompaktiniai diskai buvo išleisti su „ARS Produkton“, „Orchid Classics“ ir „Carus“ įrašų leidyklomis.
PROGRAMOJE:
Simeon ten Holt – Canto Ostinato
PASIKLAUSYTI:
Informacinis partneris: